Logopedija, Vol. 8 No. 1, 2018.
Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/log.8.1.4
Bihevioralni pristup podučavanju jezika – metoda verbalno ponašanje
Rea Vuksan
; ABA edukacija, 10 000 Zagreb
Jasmina Stošić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju
Sažetak
Jedan od pristupa razumijevanju i podučavanju jezika djece s poremećajem iz spektra autizma i s ostalim razvojnim teškoćama je i verbalno ponašanje (verbal behavior). Verbalno ponašanje znanstveno je utemeljen pristup podučavanju jezika, temeljen na funkciji jezičnih jedinica te interakciji između govornika i slušatelja. Taj pristup proizišao je iz područja primijenjene analize ponašanja - PAP (ABA – Applied Behaviour Analysis). Analiza verbalnog ponašanja prikazuje primjenu bihevioralne analize na razumijevanje i podučavanje jezičnih vještina. U ovom radu opisane su teorijske postavke i metode podučavanja proizišle iz verbalnog ponašanja, na osnovi pregleda istraživanja koje se odnose na podučavanje zahtijevanja (mand), imenovanja i komentiranja (tact), dijaloga (intraverbal) i imitacije (echoic).
Ključne riječi
verbalno ponašanje; “mand”; “tact”; “intraverbal”
Hrčak ID:
203082
URI
Datum izdavanja:
29.6.2018.
Posjeta: 4.063 *