Pregledni rad
https://doi.org/10.31724/rihjj.44.2.10
Intonacija Borisa Asafjeva u kontekstu glazbene teorije 21. stoljeća
Ildar Khannanov
; Peabody Institute, Johns Hopkins University
Sažetak
Naziv intonacija bio je sveprisutan u ruskoj i sovjetskoj glazbenoj analizi i pedagogiji otkad ga je Boleslaw Yavorsky uveo 1908., a Boris Asafjev razvio u univerzalno primjenjiv pojam. Naziv se pokazao poprilično nejasnim i složenim zbog svojega velikog raspona značenja i višeznačne etimologije, osobito stoga što se intonacija može odrediti ne kao naziv, nego kao kategorija. Danas taj stari naziv može poprimiti nove slojeve značenja ako se stavi u kontekst najnovijih postignuća u glazbenoj teoriji u područjima glazbene semiotike, teorije tema, Satzmodelle and partimenti.
Ključne riječi
Asafjev; intonacija; glazbeno značenje; topos; Satzmodelle; partimenti
Hrčak ID:
218049
URI
Datum izdavanja:
21.3.2019.
Posjeta: 2.839 *