Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.2.4.17

KOMUNIKACIJSKI OBRASCI BRENDOVA VRHUNSKIH SPORTAŠA NA DIGITALNIM KANALIMA: KOMPARACIJA NAJPLAĆENIJIH SVJETSKIH I HRVATSKIH SPORTAŠA I SPORTAŠICA

Dražen Maleš orcid id orcid.org/0000-0001-6595-6714 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija
Davor Trbušić orcid id orcid.org/0000-0001-9896-8412 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija
Stipan Rimac ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija


Puni tekst: hrvatski pdf 313 Kb

str. 17-27

preuzimanja: 225

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 174 Kb

str. 27-27

preuzimanja: 63

citiraj


Sažetak

Osobni brendovi sportaša grade se na istim principima kao i drugi brendovi – kombinacijom jedinstvenih i prepoznatljivih setova asocijacija i kvaliteta pomoću kojih se stvara određen brend imidž. Emocionalna povezanost s publikom osobito se učinkovito gradi kroz komunikaciju na društvenim mrežama koje su neodvojiv i jedan od ključnih mehanizama u izgradnji snažna osobnoga brenda. Prema Modelu imidža sportaševa brenda (MABI) izdvajaju se tri najznačajnije dimenzije imidža: sportska izvedba, atraktivan izgled i utrživ način života. Rad se usredotočuje upravo na navedene dimenzije koje su obrađene metodom analize sadržaja pri čemu su obuhvaćene tri kategorije sportaša: najplaćeniji sportaši i sportašice na globalnoj razini te najplaćeniji hrvatski sportaši. Cilj je rada utvrditi zajedničke elemente, karakteristike i obrasce u digitalnoj komunikaciji brendova sportaša na društvenoj mreži Instagram te ustanoviti razlike u dominantno zastupljenoj dimenziji imidža kod različitih skupina sportaša. Kao vrsta sadržaja najzastupljenijom se pokazala fotografija, a kao izvor vlastiti sadržaj sportaša. U ukupnome su uzorku ravnomjerno raspoređeni sportska izvedba i utrživ način života kao najistaknutije dimenzije brend imidža, a pojedinačno su najzastupljenije sportske teme na koje otpada četvrtina sadržaja. U približno jednakome postotku zastupljene su i objave iz privatnoga i obiteljskoga života. Obiteljski život i promoviranje timskoga duha najizraženije je kod hrvatskih sportaša, a sportašice su značajno snažnije usmjerene na privlačan izgled kao dimenziju brend imidža. Čak petina objava kod sportašica oglašivački je sadržaj, po čemu su značajno iznad analiziranih sportaša.

Ključne riječi

sportski brend; osobni brand; brend imidž; društvene mreže; digitalna komunikacija; vrhunski sportaši

Hrčak ID:

295745

URI

https://hrcak.srce.hr/295745

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 943 *