Pregledni rad
POTICANJE DJEČJE SOCIJALNE KOMPETENCIJE PUTEM KONTEKSTA DJEČJEG ZAJEDNIČKOG STVARANJA LUTKARSKE PREDSTAVE
Ivon Hicela
Sažetak
U prilogu razmatramo mogućnosti dječjeg zajedničkog stvaranja lutkarskog igrokaza kao specifične igre zamišljanja koje predškolskoj djeci mogu osigurati važan okvir za stjecanje, uvježbavanje i dotjerivanje socijalno-kognitivnih umijeća.
Obrazloženja koja ćemo iznijeti polaze od konstruktivističko-interakcijske teorije učenja istraživača Cresas centra u Parizu (Centra za istraživanje obrazovanja i adaptaciju na školu), po kojoj djeca uče pomoću uravnotežene interakcije. Putem zajedničkog stvaranja lutkarske predstave djeca pokazuju, utvrđuju i razvijaju, odnosno konstruiraju psihosocijalne spoznaje i istodobno usavršavaju svoje komunikativne sposobnosti.
Drugim riječima, u toj situaciji djeca uspijevaju strukturirati svoj socijalni univerzum u isto vrijeme dok konsolidiraju i eksterioriziraju ono što već poznaju. Interaktivni postupci koje djeca primjenjuju da bi konstruirala koherentne igrokaze daju uvjerljive rezultate glede konstruktorske uloge tih zajedničkih igara imaginacije: djeca pregovaraju, vode računa o mišljenju drugoga, pojašnjavaju svoje namjere, argumentiraju i opravdavaju svoje postupke. To interpersonalno koordiniranje ima važnu ulogu u općem psihičkom razvoju djeteta.
U radu interpretiramo neke od rezultata praćenja procesa izvođenja lutkarskih predstava koje djeca samoinicijativno izvode u dječjem vrtiću. Posebno se, glede mogućnosti za razvoj psihosocijalnih spoznaja djece, osvrćemo na dvije faze u tom procesu: fazu postavljanja teme igrokaza i fazu razvijanja teme lutkarskog igrokaza.
Ključne riječi
Hrčak ID:
2669
URI
Datum izdavanja:
11.1.2005.
Posjeta: 5.782 *