Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stručno usavršavanje učitelja za realizaciju nastave o prirodi i društvu prema inovativnim sustavima nastave

Hadži Živorad M. Milenović ; Učiteljski fakultet, Univerzitet u Prištini – Kosovskoj Mitrovici, Ul. Nemanjina br. 11, 38 218 Leposavić, Kosovo *
Danijela N. Vasilijević ; Pedagoški fakultet u Užicu, Univerzitet u Kragujevcu, Trg Svetog Save br. 36, 31 000 Užice, Srbija
Mladen M. Botić ; Učiteljski fakultet, Univerzitet u Prištini – Kosovskoj Mitrovici, Ul. Nemanjina br. 11, 38 218 Leposavić, Kosovo

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: engleski pdf 415 Kb

str. 281-397

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U radu se proučava potreba, značaj i načini profesionalnog usavršavanja učitelja za upotrebu inovativnih nastavnih sustava u nastavi o prirodi i društvu koji su podjednako primjenjivi i u drugim predmetima u osnovnoj i srednjoj školi. Cilj istraživanja je utvrditi procjene učitelja o svom stručnom usavršavanju za realizaciju nastave prema novim sustavima. Pošlo se od opće pretpostavke da su učitelji različito upoznati s inovativnim nastavnim sustavima pa ih stoga ne primjenjuju jednako u nastavi o prirodi i društvu na razini inicijalnog obrazovanja, te posebnih pretpostavki da je upoznatost učitelja s inovativnim nastavnim sustavima pod značajnim utjecajem akademskog obrazovanja te da stupanj akademskog obrazovanja i nastavno iskustvo značajno utječu na njihov profesionalni razvoj. Kako bi se to utvrdilo, u prosincu 2023. godine na uzorku od 107 učitelja zaposlenih u osnovnim školama zlatiborskog okruga (Republika Srbija) provedeno je istraživanje prikazano u ovom radu. Prikupljeni podaci potvrdili su sve istraživačke hipoteze. Zaključeno je da su inovativni nastavni sustavi učenja i poučavanja značajni u realizaciji nastave o prirodi i društvu na razini inicijalnog obrazovanja, ali da su prisutni u provođenju kod učitelja do 10 godina i s više od 30 godina rada u praksi. Kako bi učitelji osnažili svoje kompetencije za upotrebu inovativnih nastavnih sustava, predlaže se drugačiji profesionalni razvoj koji podrazumijeva drugačije inicijalno obrazovanje tijekom kojeg bi budući učitelji stekli temeljna znanja za upotrebu inovativnih nastavnih sustava u realizaciji razredne nastave, kao i kasnije stručno usavršavanje koje podrazumijeva pohađanje edukacija o inovativnim sustavima nastave.

Ključne riječi

inovativnost u nastavi; uloga učitelja; poučavanje učenika; usavršavanje učitelja

Hrčak ID:

319350

URI

https://hrcak.srce.hr/319350

Datum izdavanja:

17.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *