Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.30754/vbh.67.2.1167

Informacijsko-referalna služba u nekoliko hrvatskih knjižnica: rezultati anketnog pilot-istraživanja

Lidija Šajatović ; Gradska knjižnica „Ivan Goran Kovačić“, Karlovac


Puni tekst: hrvatski pdf 345 Kb

str. 107-134

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Cilj. Cilj je rada osvijestiti potrebu stalnog i sustavnog razvoja informacijske službe i informacijsko-referalnih usluga u hrvatskim knjižnicama, kao i stručnog usavršavanja knjižničara u tom području. Budući da informacijska služba predstavlja jedan od temelja rada u narodnim knjižnicama, ističe se važnost uvođenja promjena u njezinom radu uvjetovanih stalnim promjenama u društvu.
Metodologija. U istraživanju je korištena metoda anketiranja pomoću online anketnog upitnika. Istraživanje je provedeno od 11. do 17. listopada 2022. godine, a uzorak je obuhvatio šezdeset ispitanika koji su zaposleni u informacijskoj službi i na poslovima pružanja informacijsko-referalnih usluga u četiri hrvatske narodne knjižnice.
Rezultati. Stavovi stručnog osoblja o načinima pružanja informacijsko-referalnih usluga, obrazovanju i kompetencijama potrebnima za obavljanje tih poslova, kao i organizaciji informacijske službe, ukazuju na trenutno stanje u radu informacijske službe u istraživanim hrvatskim narodnim knjižnicama. Dobiveni rezultati izražavaju prije svega potrebu za sustavnim i organiziranim stalnim stručnim usavršavanjem na nacionalnoj razini i upoznavanjem novih trendova u informacijskom radu s knjižničnim korisnicima, građom i izvorima.
Ograničenja. Uzorkom su obuhvaćene samo četiri hrvatske knjižnice kako bi se utvrdio metodološki okvir za opsežnije istraživanje, stoga je ovo istraživanje orijentacijskog karaktera.
Praktična primjena. Istraživanje se može primijeniti na veći broj hrvatskih knjižnica te imati praktičnu primjenu u osuvremenjivanju organizacije informacijskih službi i razvijanju novih poslovnih modela u njihovom radu.
Originalnost. Originalnost rada očituje se u činjenici da su recentna istraživanja na temu stavova knjižničara o pružanju informacijsko-referalnih usluga i funkcioniranja informacijske službe kao temeljnog aspekta djelovanja narodnih knjižnica, vrlo rijetka i povremena.

Ključne riječi

anketno istraživanje; informacijska služba u knjižnici; informacijsko-referalne usluge; stalno stručno obrazovanje knjižničara; knjižničarske kompetencije

Hrčak ID:

319932

URI

https://hrcak.srce.hr/319932

Datum izdavanja:

19.7.2024.

Posjeta: 0 *