Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ODGOJITELJEVA ULOGA U POTICANJU USVAJANJA MATERINSKOG I UČENJA STRANOG JEZIKA U RANOJ I PREDŠKOLSKOJ DOBI

Sanja Gorički ; Dječji vrtić „Seka i braco“, Slavonski Brod, Hrvatska
Jasna Šego ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska *

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: hrvatski pdf 191 Kb

str. 119-136

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U ustanovama ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja odgojitelji oblikuju prostorno-materijalno
okružje za učenje, stvaraju situacije koje doprinose dječjoj interakciji, razvoju materinskog i
stranog jezika kao i prilike za korištenje stranoga jezika u svakodnevnome govoru. Različite odgojiteljske
aktivnosti obuhvaćaju pristupe uz pomoć kojih djeca usvajaju materinski i strani jezik te služenje
tehnologijom u pristupu i poticanju dvojezičnosti. U prostorno-materijalnom okružju dijete
se motivira na uočavanje dvojezičnosti, koriste se materijali koji razvijaju djetetovu svijest o dvojezičnosti,
potiče se uporaba digitalnih alata koji omogućuju djeci razvoj kompetencija na materinskom
i na stranom jeziku. U ovome smo kvalitativnom istraživanju (uz pomoć polustrukturiranog
intervjua) otkrili kojim se aktivnostima u radu s djecom odgojitelji koriste kako bi djeca razvijala
kompetencije na materinskom i na stranom jeziku. Razvoj tih kompetencija temelj je razvoja globalnih
kompetencija u suvremenom svijetu. Rezultati istraživanja mogu pomoći u stvaranju obrazovne
politike, tj. mogu se primijeniti u oblikovanju programa i planiranju praktičnih aktivnosti u našim
odgojno-obrazovnim ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

dječji vrtić; jezična kompetencija; materinski jezik; strani jezik; odgojiteljeva uloga

Hrčak ID:

320961

URI

https://hrcak.srce.hr/320961

Datum izdavanja:

22.9.2024.

Posjeta: 0 *