Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.33.4.00
Influencerski marketing: međukulturalna studija generacije Z u Hrvatskoj i Turskoj
Osman Nurullah Berk
; Sveučilište Selcuk, Yeni Istanbul, Türkiye
*
Helena Štimac
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Karla Bilandžić Tanasić
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Koristeći se Teorijom planiranoga ponašanja, rad analizira ka-
ko influencerski marketing utječe na generaciju Z u dvije
zemlje: Hrvatskoj i Turskoj. Cilj ovog istraživanja jest ispitati utje-
ču li stavovi, subjektivne norme te percipirana kontrola ponaša-
nja generacije Z na njihove namjere praćenja influencera u bu-
dućnosti. Istraživanje je provedeno uz pomoć upitnika i fokus-
-grupa. Konfirmatorna faktorska analiza i modeliranje struktur-
nih jednadžbi iskorišteni su za testiranje hipoteza i odnosa iz-
među varijabli. Subjektivne norme i percipirana kontrola pona-
šanja pozitivno utječu na namjeru generacije Z da u budućnosti
u obje zemlje slijedi influencere, dok stavovi s obzirom na in-
fluencerski marketing pozitivno utječu na hrvatsku generaciju Z,
ali nemaju značajan utjecaj u slučaju turske generacije Z. Rezul-
tati ovog istraživanja omogućit će brendovima u Hrvatskoj i
Turskoj prilagodbu sadržaja i dizajna kampanja, uzimajući u ob-
zir preferencije influencera i kulturne trendove generacije Z, čime
će im se olakšati pronalaženje i angažiranje ciljane publike.
Ključne riječi
Teorija planiranoga ponašanja; generacija Z; influencerski marketing; fokus-grupa
Hrčak ID:
325061
URI
Datum izdavanja:
10.12.2024.
Posjeta: 0 *