Suvremena psihologija, Vol. 6 No. 2, 2003.
Izvorni znanstveni članak
Efekti zahtjeva za povećanjem kreativnosti vlastitog prijašnjeg učinka
Irena Čorko
Sažetak
U ovom je istraživanju ispitana mogućnost povećanja kreativnosti nakon zahtjeva za poboljšanjem kreativnosti vlastitog prijašnjeg učinka. Studentice psihologije (N=25), podijeljene u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu po slučaju, pisale su pjesmu unaprijed zadanog formata. Nakon toga je u eksperimentalnoj skupini od sudionica zatraženo da napišu pjesmu koja bi bila kreativnija od prve, dok su u kontrolnoj skupini sudionice pisale još jednu pjesmu bez te specifične upute. Kreativnost pjesama izmjerena je tehnikom konsenzusne procjene. Utvrđeno je da suci kreativnijima procjenjuju pjesme koje su sudionice napisale u eksperimentalnoj skupini, nakon zahtjeva za povećanjem kreativnosti. Osim toga, te su pjesme procijenjene statistički značajno kreativnijima od prvih pjesama koje su napisale iste sudionice. Na objektivnoj mjeri originalnosti, takve razlike nisu pronađene. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s teorijom postavljanja ciljeva.
Ključne riječi
Povećanje kreativnosti; tehnika konsenzusne procjene; metakognicija; teorija postavljanja ciljeva
Hrčak ID:
3234
URI
Datum izdavanja:
15.12.2003.
Posjeta: 1.215 *