Izvorni znanstveni članak
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: urascjepu između stvarnosti i svijest i o važnosti
Đula Borozan
; Ekonomski fakultet u Osijeku
Ružica Marković
; Ju Prva osnovna škola Brčko
Sažetak
Obrazovanje, osiguravajući stjecanje znanja i vještina adekvatnih zahtjevima suvremenog doba, ima ključni
značaj za razvoj gospodarstva i cjelokupnog društva. Međutim, da bi ono imalo takav značaj, mora i samo
kontinuirano i konzistentno poboljšavati svoju kvalitetu. Nastavnici u tom procesu imaju ključnu ulogu i
sukladno njoj moraju i sami voditi računa o svome profesionalnom razvoju.
Temeljni je cilj ovog rada bio istražiti stavove nastavnika Brčko distrikta Bosne i Hercegovine o cjeloživotnom
obrazovanju, njihovoj spremnosti i uključenosti u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja te
zadovoljstvu pozivom. Terensko je istraživanje provedeno anketiranjem 101 osnovnoškolskog nastavnika
Brčko distrikta 2009. godine. Rezultati istraživanja s jedne su strane konzistentni rezultatima istraživanja u
razvijenim zemljama, a s druge strane nisu. Konzistentni su kada dolazi u pitanje zadovoljstvo rada u željenoj
struci. Međutim, kada je riječ o vrednovanju vlastite razine znanja i nastavničkih vještina te znanja i vještina
kod ostalih nastavnika u kolektivu, te kada je riječ o participaciji u različitim oblicima profesionalnog razvoja,
razlike postoje. Za razliku od većine anketiranih nastavnika u razvijenim zemljama, u Brčko distriktu
je većina nastavnika vrlo zadovoljna svojim znanjima i vještinama, vlastitom opremljenošću literaturom za
osobni i profesionalni razvoj, te ne ističe opremljenost škola kao problem. Iako je većina svjesna važnosti
cjeloživotnog obrazovanja za svoj osobni profesionalni razvoj i razvoj društva općenito, nastavnici se prerijetko
uključuju u različite oblike organiziranoga stručnog usavršavanja, a mnogi ne vide niti potrebu za njim.
Ta situacija generira niz implikacija i sugestija o kojima je raspravljano u radu, a koje su usmjerene samim
nastavnicima, ravnateljima škola te općenito kreatorima obrazovne politike.
Ključne riječi
obrazovanje; cjeloživotno obrazovanje; ekonomski rast i razvoj; osnovnoškolski nastavnici; Brčko distrikt
Hrčak ID:
57831
URI
Datum izdavanja:
5.7.2010.
Posjeta: 4.462 *