Ustroj i djelovanje Dioničarskoga društva Lonjskopoljske željeznice u periodu Austro-Ugarske Monarhije
DOI:
https://doi.org/10.22586/csp.v52i3.11123Ključne riječi:
Lonjskopoljska željeznica; pruga Dugo Selo – Novska; pruga Banova Jaruga – Pakrac; vicinalne željeznice; Austro-Ugarska MonarhijaSažetak
U radu autor na temelju arhivskih izvora, a s aspekta povijesti institucija, obrađuje ustroj i djelovanje Dioničarskoga društva Lonjskopoljske željeznice u periodu Austro-Ugarske Monarhije. Sjedište Društva, kao i većine vicinalnih željeznica, bilo je u Budimpešti. Poslove Dioničarskoga društva obavljali su glavna skupština dioničara, ravnateljstvo i nadzorni odbor. Pruge Društva bile su sljedeće: Dugo Selo – Novska i Banova Jaruga – Pakrac. Te privatne pruge bile su u državnoj eksploataciji, odnosno upravi. U Austro-Ugarskoj Monarhiji pruge Društva potpadale su pod nadležnost Poslovne uprave Kraljevskih ugarskih državnih željeznica u Zagrebu. Društvo je poslovalo s financijskim dobitkom.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2020 autori i časopis
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Nositelji autorskih prva su izdavač Hrvatski institut za povijest i autori. Časopis za suvremenu povijest je časopis u otvorenom pristupu. Sadržaj časopisa u cijelosti je besplatno dostupan. Korisnici smiju čitati, preuzimati, kopirati, distribuirati, tiskati, pretraživati ili stavljati poveznice na materijal te mijenjati, preoblikovati i prerađivati materijal ili ga koristiti na druge zakonite načine, sve dok odgovarajuće citiraju izvornik, sukladno Creative Commons licenci CC BY-NC. Radove objavljene u Časopisu za suvremenu povijest dozvoljeno je pohranjivati u institucijske i tematske repozitorije uz osiguravanje poveznica na web stranice časopisa i Hrčka. Časopis autorima ne naplaćuje objavu radova. Uredništvo ne odgovara za navode i gledišta iznesena u pojedinim prilozima.