Medijska pristranost? Izbori u Hrvatskoj 1990. u hrvatskom tisku

Autor(i)

DOI:

https://doi.org/10.22586/csp.v53i2.14993

Ključne riječi:

medijska pristranost; hrvatski izbori 1990.; tranzicija; medijski pluralizam; Hrvatska demokratska zajednica; Savez komunista Hrvatske – Stranka demokratskih promjena; Koalicija narodnog sporazuma

Sažetak

 

U radu se obrađuje praćenje predizborne kampanje prvih slobodnih izbora u Hrvatskoj u hrvatskom tisku. Autor je nastojao utvrditi je li postojala medijska pristranost u praćenju predizborne kampanje prvoga kruga parlamentarnih izbora 1990. u Hrvatskoj. Analizirano je na koji su način dnevnici (Vjesnik i Večernji list) i tjednici (Danas i ST) pisali o političkim strankama i koalicijama u promatranom razdoblju. Prvi cilj istraživanja bio je dokazati postoji li medijska pristranost, a drugi postoji li pluralizam medija nakon gotovo polustoljetnoga jednostranačkoga socijalističkog sustava. Pokazalo se da medijska pristranost postoji u svim promatranim medijima, ali se favorizirane i marginalizirane stranke razlikuju ovisno o promatranome mediju.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-07-15

Kako citirati

Kardum, T. (2021). Medijska pristranost? Izbori u Hrvatskoj 1990. u hrvatskom tisku. Časopis Za Suvremenu Povijest, 53(2). https://doi.org/10.22586/csp.v53i2.14993