The importance of strategies in learning and acquiring medical English vocabulary
Ključne riječi:
vocabulary, Medical English, learning strategies, students, researchSažetak
Being somewhat different from General English vocabulary, Medical English vocabulary for Academic Purposes is usually considered to be more difficult to learn. As language learning strategies have been rather popular in the field of L2 acquisition for quite some time, this paper deals with the possibility of using them to facilitate learning Medical English lexis. The paper first briefly deals with the specific nature of ME vocabu-lary and then it moves on to strategies, their types and recent results in this field. Finally, a questionnaire, which is aimed at checking students’ attitudes to Medical English in general, their awareness of strategies and to what degree they use strategies, is analyzed and discussed. This research has also inspired certain ideas for promoting strategies and making them more practical for students to use.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).