Loša komunikacija i druge liječničke pogreške

Autor(i)

  • Mirko Štifanić

Ključne riječi:

loša komunikacija, liječničke pogreške, upravljanje pogreškama

Sažetak

Brojne znanstvene spoznaje i otkrića omogućavaju tehnološki napredak medicine i učinkovi-tije metode liječenja te visok postotak uspješnosti medicinske prakse. Unatoč tome, loša ko-munikacija liječnika s pacijentom i njena percepcija od strane pacijenta razlog je za povećanje otuđenosti, nerazumijevanja, nesuglasnosti pa i sukoba liječnika i pacijenta. Loša komunika-cija nerijetko je pogreška koja omogućava druge pogreške za koje je odgovoran ljudski i/ili tehnički faktor. Ako pacijent ne dobije ispriku, ili barem objašnjenje o onome što se dogodilo, loša komunikacija može ga motivirati da tuži zdravstvenu ustanovu ili djelatnika. U radu se upozorava na problem različitog viđenja, shvaćanja i definiranja pogreške. Je li to komplikacija, nuspojava, nesreća, nesavjesnost, nemar? Autor se zalaže da se pogreške pro-matraju kao šansa za unapređenje kvalitete medicinske prakse i poboljšanje odnosa između liječnika i pacijenta te preveniranje budućih pogrešaka. Da bi se smanjio broj pogrešaka i šteta od pogrešaka, prije svega u obliku kršenje prava paci-jenata i devalvacije ugleda liječnika, potrebno je osuvremeniti edukaciju liječnika te osmisliti strategiju upravljanja zdravstvom, a u sklopu toga definirati: a) upravljanje pogreškama, b) standard komunikacije liječnik-pacijent, c) protokol priopćavanja loših obavijesti, te d) osno-vati instituciju za rješavanje sukoba liječnika i pacijenta stvaranjem novog saveza, a u slučaju potrebe i za rješavanje posljedice pogreške mirenjem.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-08-31