Natural recycling of grammar while teaching medical English
Ključne riječi:
mixed-level groups, recycling of grammar, natural context, English for Medicine, Dental Medicine, Obstetrics and Pharmacy, practice for accuracy;, using language for fluencySažetak
In the last few years Varna Medical University has introduced several new specialties, thus challenging lecturers to design new courses of English for health care management, dental medicine, pharmacy, obstetrics, etc. Each discipline has its own range of essential topics, terms and grammar to acquire. The structure of the language taught in these subjects, al-though very similar, still needs appropriate contexts to naturally recycle grammar items. stu-dents’ groups are traditionally mixed level in terms of language proficiency, and multicultural with diverse educational backgrounds. The materials designers and textbook authors have to focus on natural contexts from each narrow specialty in medicine. The aim of this article is to explore and demonstrate how one and the same grammar item is practised and revised in different contexts typical for the specific discourse of the medical specialty.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).