Učinci tjelesnog vježbanja primjenom elemenata Brain Gym® programa na razvojni status predškolske djece
Ključne riječi:
djeca, stimulacija, razvoj, kineziologijaSažetak
Brain Gym® je program koji ocjenjujemo poticajnim za razvoj svih četiriju razvojnih područja: spoznajni, socioemocionalni, motorički i razvoj komunikacije. Osnovni cilj istraživanja bio nam je utvrditi utječu li i u kojem smjeru odabrane vježbe iz ovog programa na razvoj djeteta. Uzorak ispitanika u tri eksperimentalne skupine činio je 70 djece, a u tri kontrolne skupine bilo je 67 djece iz dječjeg vrtića „Tratinčica“ u Zagrebu. Uspoređivali smo startne i finalne razlike između skupina ispitanika te napredovanje djece od početnog do finalnog stanja. Utvrdili smo statistički značajno napredovanje u gotovo svim podskupinama ispitanika, u razvojno poželjnom smjeru, ali rezultati su podjednaki i za eksperimentalne i za kontrolne skupine. Vjerojatno je da napredovanje djece može biti uvjetovano i drugim faktorima, osim Brain Gym® vježbi, od kojih su neki detaljno elaborirani.
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).