Zašto baš binge-watching? Istaknuti motivi i analiza motivirajućih hedonističkih i eudamonijskih elemenata emocionalnog zadovoljenja u iskustvu binge-watchinga
Ključne riječi:
BINGE-WATCHING, EMOCIONALNO ZADOVOLJENJE, MOTIVI, MEDIJSKE NAVIKE, ISTRAŽIVANJE PUBLIKESažetak
Binge-watching je popularan oblik medijske konzumacije, a zabava je jedan od izraženih
pokretača te aktivnosti. Cilj je istraživanja predočenog u članku istražiti razloge binge-watchinga preispitivanjem etabliranih motiva gledanja televizije, produbljivanjem istraživanja motiva zabave te
uvođenjem novoga mogućeg motiva: potrebe za narativnim razumijevanjem. Stoga istraživanje kombinira čimbenike već prije utvrđenih motiva gledanja televizije i čimbenike emocionalnog zadovoljenja
hedonističkim i eudamonijskim elementima zabave te uvodi motiv lakšeg praćenja zamršenih linija priče.
Rezultati internetskog istraživanja provedenog u Hrvatskoj na 833 sudionika starija od 18 godina pokazuju da su istaknuti motivi binge-watchinga: opuštanje, dobar provod (hedonistički), navika, laganije
praćenje zapetljanih linija priče, bijeg i uzbuđenje (hedonistički). Eudamonijski motivi su slabije izraženi
od hedonističkih, ali te su skupine motiva u pozitivnoj korelaciji, što upućuje na složenost uživanja u zabavi binge-watchinga.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2020 Vesna Karuza Podgorelec
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND