Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem

Autor(i)

Ključne riječi:

emancipacija, postfeminizam, četvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem

Sažetak

U 21. stoljeću feministički pokret doživljava novi uzlet, a na to osobit utjecaj imaju slavne
žene koje svojim djelovanjem promoviraju emancipaciju žene. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako se u reklamama za ženske parfeme prikazuje emancipiranost kao poželjna ženska osobina. Kvalitativnom istraživačkom metodom analize narativa analizirano je pet reklama za parfeme čije su glavne protagonistice slavne osobe. Njihove zajedničke karakteristike su odlučnost, s izraženim osjećajem samosvijesti, i buntovnost. One su ekstrovertirane, asertivne i sklone traženju uzbuđenja, kompetentne i orijentirane na uspjeh. Njihova poželjnost određena je istodobnim utjelovljivanjem muževnog ponašanja i estetike ženstvenosti, odbacivanjem rodnih normi (izuzev ideala vitkosti), dominantnim ponašanjem u interakciji s muškarcima te okretanjem budućnosti. Ponašanje protagonistica izrazito odgovara karakteristikama postfeminističkog poimanja ženstvenosti te podržava temeljnu odrednicu feminizma – ideju emancipacije.

Biografije autora

Lana Gajger, Fakultet političkih znanosti

Lana Gajger završila je preddiplomski i diplomski studij novinarstva na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Novinarsko iskustvo stjecala je na studentskim medijima Radio Student i Televizija Student, te je profesionalno radila na Radio Slavoniji kao voditeljica i producentica. Hrvatsko društvo radijskih nakladnika HURIN 2019. godine joj je dodijelilo nagradu za radijsku emisiju "Dan iz snova". Dodatno se obrazovala te završila Školu govorništva "Ivo Škarić" te je završila edukaciju iz NLP-a. 

Viktorija Car, Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu

Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, izvanredna profesorica

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-03-16