Social representation of new psychoactive substances in Croatian general information web portals
None
Ključne riječi:
nove psihoaktivne supstance, društvena reprezentacija, sidrenje, upredmećivanje, upotreba drogaSažetak
U članku se medijska reprezentacija novih psihoaktivnih supstanci razmatra kroz primjenu teorije društvene reprezentacije. S obzirom da nove psihoaktivne supstance u hrvatskom društvenom kontekstu predstavljaju nov i relativno nepoznat fenomen, u članku je obrazložena analitička upotrebljivost, u teoriji društvene reprezentacije razrađenih, komunikativnih mehanizama koji se mogu koristiti u istraživanju medija. U tu svrhu, provedena je kvalitativna i kvantitativna analiza sadržaja priloga o novim psihoaktivnim supstancama koji su u razdoblju od sedam godina objavljeni na web portalima Jutarnjeg lista, 24sata i Večernjeg lista. Rezultati su pokazali da imenovanje, emocionalno sidrenje i emocionalno upredmećivanje predstavljaju ključne komunikativne mehanizme u procesu medijski posredovane društvene reprezentacije novih psihoaktivnih supstanci. Analiza implicitnih bazičnih vrijednosti sadržanih u objavljenim člancima pokazala je da se naglascima na zdravstvene rizike i na slabosti u trenutnom djelovanju društvene kontrole, nove psihoaktivne supstance reprezentiraju i konvencionaliziraju kroz temu društva bez droga.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2021 Nikša Dubreta, Karlo Lugarić
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND