Social representation of new psychoactive substances in Croatian general information web portals

None

Autor(i)

  • Nikša Dubreta Fakultet strojarstva i brodogradnje
  • Karlo Lugarić

Ključne riječi:

nove psihoaktivne supstance, društvena reprezentacija, sidrenje, upredmećivanje, upotreba droga

Sažetak

U članku se medijska reprezentacija novih psihoaktivnih supstanci razmatra kroz primjenu teorije društvene reprezentacije. S obzirom da nove psihoaktivne supstance u hrvatskom društvenom kontekstu predstavljaju nov i relativno nepoznat fenomen, u članku je obrazložena analitička upotrebljivost, u teoriji društvene reprezentacije razrađenih, komunikativnih mehanizama koji se mogu koristiti u istraživanju medija. U tu svrhu, provedena je kvalitativna i kvantitativna analiza sadržaja priloga o novim psihoaktivnim supstancama koji su u razdoblju od sedam godina objavljeni na web portalima Jutarnjeg lista, 24sata i Večernjeg lista. Rezultati su pokazali da imenovanje, emocionalno sidrenje i emocionalno upredmećivanje predstavljaju ključne komunikativne mehanizme u procesu medijski posredovane društvene reprezentacije novih psihoaktivnih supstanci. Analiza implicitnih bazičnih vrijednosti sadržanih u objavljenim člancima pokazala je da se naglascima na zdravstvene rizike i na slabosti u trenutnom djelovanju društvene kontrole, nove psihoaktivne supstance reprezentiraju i konvencionaliziraju kroz temu društva bez droga.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-07-26