Politička komunikacija kandidata na društvenim mrežama na hrvatskim predsjedničkim izborima 2019./2020.

Autor(i)

  • Gabriela Galić Fakultet političkih znanosti
  • Domagoj Bebić Fakultet političkih znanosti

Ključne riječi:

Hrvatska, predsjednički izbori, Facebook, privatizacija politike, personalizacija

Sažetak

Porast „politike usmjerene na kandidata“ utjecao je na promjenu u komunikacijskim strategijama političara koji sve češće koriste tehnike privatizacije politike za zbližavanje s biračima. Društvene mreže pokazale su se kao idealan kanal za „smekšavanje“ njihovih  imidža.  Cilj ovog rada je istražiti jesu li kandidati na hrvatskim predsjedničkim izborima 2019./2020. u svojim kampanjama na Facebooku kao dio komunikacijske strategije koristili tehnike privatizacije politike te na koji su ih način koristili. Metodom analize sadržaja utvrđeno je da su kandidati u svojim objavama u značajnoj mjeri koristili navedene tehnike kako bi se prikazali kao „jedni od nas“. Pobjedu na izborima odnio je kandidat koji je u potpunosti vodio personaliziranu kampanju, u kojoj je najčešće naglašavao svoj osebujni karakter i svoje privatne osobine.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-07-26