Maloljetnici kao stvaratelji sadržaja: studija o učinkovitosti propisa o oglašavanju u Sjedinjenim Američkim Državama, Ujedinjenom Kraljevstvu i Španjolskoj
Ključne riječi:
maloljetnici, YouTube, komercijalni sadržaj,, privatnostSažetak
Članak analizira stupanj usklađenosti s propisima o oglašavanju koji se odnose na sadržaje koje su izradile maloljetne osobe ili su namijenjene maloljetnim osobama na YouTubeu. Istraživanje je provedeno analizom sadržaja na uzorku od 463 videa koji su objavljeni na platformi YouTube u razdoblju od 2016. do 2020. godine. Videozapisi su odabrani s kanala 15 najpopularnijih dječjih youtubera, prema njihovoj poziciji na Social Bladeu, a koji potječu iz Sjedinjenih Američkih Država, Ujedinjenog Kraljevstva i Španjolske. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi otkrivaju li videozapisi da se radi o komercijalnom
sadržaju i je li to učinjeno u skladu s važećim zakonodavstvom. Ujedno, istraživano je jesu li osobni podatci traženi u promotivne svrhe. Članak pokazuje kako je unatoč postojanju oglašivačke regulative u svim istraživanim zemljama usklađenost s regulativom minimalna u pogledu identifikacije reklamnog sadržaja kao takvog.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2023 Esther Martínez Pastor, Rodrigo Cetina Presuel, Isabel Serrano Maíllo
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND