Rodne subverzije nebinarnih influencera na Instagramu

Autor(i)

  • Mirela Holy Veleučilište VERN'
  • Marija Geiger Zeman Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
  • Nikolina Borčić Sveučilište VERN'

Ključne riječi:

TRANSRODNOST, NEBINARNOST, MEDIJI, INSTAGRAM, INFLUENCERI

Sažetak

Društveni mediji su važan faktor u (de)konstruiranju rodnih identiteta, perpetuiranju rodnih stereotipa, ali i reprezentaciji transrodnih i nebinarnih identiteta (Blanco Ruiz i Sáinz de Baranda, 2018). Transrodnost označava široki raspon iskustava i ekspresija koje dovode u pitanje dominaciju binarne rodne paradigme. Rodna raznolikost je od 1980-ih potaknula mnogobrojne rasprave između transrodnosti i feminizma, ali i unutar samog feminizma. Nebinarnost je krovni pojam za dinamične i fleksibilne rodne identitete i iskustva. U posljednje vrijeme na Instagramu je sve veći broj influencera koji se deklariraju kao nebinarne osobe, a i drugi oblici marketinške promocije sve češće koriste rodno fluidne osobe za promociju tzv. unisex proizvoda. U fokusu kritičke analize diskursa su način komuniciranja, medijsko uokviravanje, tip poruka, reakcije publike i interes matičnih medija odabranih nebinarnih influencera na Instagramu.

Ključne riječi: transrodnost, nebinarnost, mediji, Instagram, influenceri, kritička analiza diskursa

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-09-18

Broj časopisa

Rubrika

Članci