Rodne subverzije nebinarnih influencera na Instagramu
Ključne riječi:
TRANSRODNOST, NEBINARNOST, MEDIJI, INSTAGRAM, INFLUENCERISažetak
Društveni mediji su važan faktor u (de)konstruiranju rodnih identiteta, perpetuiranju rodnih stereotipa, ali i reprezentaciji transrodnih i nebinarnih identiteta (Blanco Ruiz i Sáinz de Baranda, 2018). Transrodnost označava široki raspon iskustava i ekspresija koje dovode u pitanje dominaciju binarne rodne paradigme. Rodna raznolikost je od 1980-ih potaknula mnogobrojne rasprave između transrodnosti i feminizma, ali i unutar samog feminizma. Nebinarnost je krovni pojam za dinamične i fleksibilne rodne identitete i iskustva. U posljednje vrijeme na Instagramu je sve veći broj influencera koji se deklariraju kao nebinarne osobe, a i drugi oblici marketinške promocije sve češće koriste rodno fluidne osobe za promociju tzv. unisex proizvoda. U fokusu kritičke analize diskursa su način komuniciranja, medijsko uokviravanje, tip poruka, reakcije publike i interes matičnih medija odabranih nebinarnih influencera na Instagramu.
Ključne riječi: transrodnost, nebinarnost, mediji, Instagram, influenceri, kritička analiza diskursa
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Mirela Holy, Marija Geiger Zeman, Nikolina Borčić
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND