MAMILICE KAO PRODAVANJE MAGLE: STAVOVI HRVATSKIH NOVINARA I UREDNIKA

Autor(i)

  • Stela Lechpammer FPZG
  • Igor Kanižaj FPZG
  • Boris Beck FPZG

Ključne riječi:

MAMILICA, NASLOV, UOKVIRAVANJE, STAVOVI UREDNIKA I NOVINARA, PRODAVANJE MAGLE

Sažetak

U ovom su radu prikazani stavovi hrvatskih novinara i urednika o mamilicama na temelju polustrukturiranih intervjua provedenih 2023. godine s urednicima i novinarima trojih najčitanijih hrvatskih dnevnih novina, koje imaju i svoje mrežne portale – Jutarnji list, Večernji list i 24sata. Istraživanje je pokazalo kako su financijska nužnost i povećanje dosega mrežnog izdanja glavni razlozi korištenja mamilica, pri čemu je kod urednika i novinara naglašena funkcija privlačenja naslova, a zanemaren njegov informativni aspekt. Tu praksu novinari i urednici opravdavaju time da senzacionalizam naslova ne može zasjeniti kvalitetne članke, no pokazalo se da ne percipiraju opasnost toga što mamilice često vode i na bezvrijedne sadržaje. Dio urednika i novinara ipak smatra da prodavanje magle, kako se može okarakterizirati jezični modus mamilica, može biti dugoročno štetno za medij, unatoč evidentnoj neposrednoj financijskoj koristi. Istraživanje je ukazalo i na važan problem primjene različitih standarda u uređivanju članka koji je otisnut u tiskanom izdanju, a potom modificiran mamilicama u elektroničkom izdanju, ne uvijek uz odobravanje autora.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-09-18

Broj časopisa

Rubrika

Članci