Djelotvornost naknadnog ispravka negativnih informacija: kolika je stvarna snaga demantija?
Ključne riječi:
ispravak negativne informacije, demanti, socijalna percepcija, vrste ispravaka, medijiSažetak
Cilj ovoga rada jest ispitati koliko je stvarno djelotvoran demanti, odnosno naknadni ispravak negativnih informacija te koji oblik i sadržaj ispravka u najvećoj mjeri mogu umanjiti djelovanje prvotno objavljenih negativnih informacija. U eksperimentu koji je obuhvatio 270 ispitanika ispitali smo djelotvornost demantija s dva aspekta, točnije s obzirom na to tko je autor ispravka (osoba o kojoj su iznijete negativne informacije, neutralna osoba ili sam autor negativnih informacija) te s obzirom na sam sadržaj ispravka (taksativno ispravljanje negativnih informacija ili taksativno ispravljanje negativnih informacija uz dodatak novih pozitivnih informacija o osobi). Rezultati su pokazali da je učinkovitost ispravka najveća kada ga daje sam autor negativne informacije (novinar), a najmanja kada ga daje osoba na koju se negativna informacija odnosi. Također samo poricanje iznijetih negativnih informacija manje je efikasno od ispravka u kojem su o osobi iznijete i neke nove pozitivne informacije.##submission.downloads##
Objavljeno
2017-12-19
Broj časopisa
Rubrika
Članci
Autorska prava
Copyright (c) 2017 Damir Ljubotina, Jozo Dubravac
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND