Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike

Autor(i)

  • Krešimir Krolo Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju
  • Željka Zdravković Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju
  • Ivan Puzek Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju

Ključne riječi:

videoigre, gameri, tipologija, žanrovi, klasterska analiza, Hrvatska

Sažetak

U ovom radu predstavljeni su rezultati analize internetskog anketnog istraživanja gamera i gamerica u Hrvatskoj (N = 3251) provedenog 2014. godine. Teorijski dio rada problematizira pristup mapiranju tipologije gamerskih profila, ali i samu definiciju gamera i konceptualizaciju onoga što gamerska kultura predstavlja, oslanjajući se pritom prvenstveno na odgovarajuće sociološke perspektive (Crawford, 2011). Posebno se ističe važnost proširenja standardnih sociodemografskih karakteristika na dodatne sociokulturne karakteristike gamera kako bi se uspostavila preciznija klasifikacija istraživane populacije. U metodološkom dijelu opisuje se struktura istraživačkog instrumenta te metoda klasteranalize preko koje je napravljena tipologija gamerskih profila u Hrvatskoj. Rezultati klasterske analize ukazuju na postojanje 6 tipova gamera grupiranih prema žanrovskim preferencijama te na razlike među njima s obzirom na razinu samoidentifikacije s gamerskom kulturom, s obzirom na identitet, intenzitet igranja, prakse participacije i odabrane dimenzije vrijednosnih orijentacija. Dodatna analiza klastera također pokazuje razlike između gamera s obzirom na tehnološke, sadržajne i interakcijske specifičnosti određenih žanrova te se zaključuje kako su pojedini žanrovi kompatibilni s onim igračima koji su tolerantniji prema različitim vrijednosnim orijentacijama, dok su drugi više vezani za zatvorenije i partikularne sociokulturne okvire.

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-12-20

Broj časopisa

Rubrika

Članci