Uvrije žena mišljenja o hrvatskim novinarima na provjeri kod stručnjaka za odnose s javnošću

Autor(i)

  • Ana Sušić diplomirala na Studiju komunikologije Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu
  • Matilda Kolić Stanić Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju
  • Jelena Jurišić Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju

Ključne riječi:

reputacija hrvatskih novinara, odnosi s javnošću, odnosi s medijima, korporativni sektor, novinari, stručnjaci za odnose s javnošću

Sažetak

Novinari u hrvatskoj javnosti nemaju naročito dobru reputaciju. Naime, uvriježeno je mišljenje da, između ostaloga, pišu tendenciozno, da su skloni senzacionalizmu i manipulacijama te da im nedostaje analitičkih umijeća (usp. Kanižaj i Skoko, 2010; Jokoš i Kanižaj, 2012). Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to kako novinarski rad i novinarsku profesiju u Hrvatskoj percipiraju stručnjaci za odnose s javnošću u korporativnom sektoru, koji s novinarima svakodnevno neposredno surađuju. Kako bi se ispitala reputacija hrvatskih novinara među stručnjacima za odnose s javnošću, korištena je metoda dubinskih intervjua, i to s osam stručnjaka za odnose s javnošću koji su zaposleni u većim korporacijama u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo kako intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću hrvatske novinare doživljavaju kao površne i pristrane izvjestitelje te više kao tragatelje za senzacijom nego za istinom. S druge strane, intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću nisu hrvatske novinare doživjeli kao zavidne, neodgovorne i potkupljive osobe. Osim toga, pokazali su razumijevanje za novinare, koji se susreću s raznim teškoćama, pogotovo u doba financijske krize.

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-12-20

Broj časopisa

Rubrika

Članci