Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj

Autor(i)

  • Ljiljana Kordić Udruga za pomoć ovisnicima „Vida“, Rijeka
  • Hajrudin Hromadžić Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet
  • Jurica Karlić nezavisni istraživač

Ključne riječi:

ovisnici, ovisnost, mediji, reprezentacije, senzacionalizam

Sažetak

Ovaj članak pokušaj je artikulacije problema i provedbe analize načina reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u medijskim sadržajima. Provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja odabranih dnevnih novina u Hrvatskoj (Jutarnji list, Večernji list i 24 sata) tijekom 2015. godine te podanaliza u ciljanom razdoblju (Mjesec borbe protiv ovisnosti), što je poslužilo za usporedbu dva različita ciklusa. Analizirana je medijska zastupljenost ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima, konotacija takvih medijskih sadržaja te pristup toj problematici. Dobiven je uvid u načine na koje su ovisnost i ovisnici o psihoaktivnim tvarima reprezentirani u odabranim medijima; otkriveno je koje implikacije i posljedice takve reprezentacije nose sa sobom, zbog čega do takvih reprezentacija uopće dolazi te čiji su interesi zastupljeni u takvim reprezentacijama.

##submission.downloads##

Objavljeno

2018-02-15

Broj časopisa

Rubrika

Članci