Medijska pismenost učenika osmih razreda u Zagrebu

Autor(i)

  • Lana Ciboci Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

medijska pismenost, medijska kultura, medijsko obrazovanje, osnovna škola, djeca, Hrvatska

Sažetak

Za kvalitetan suživot s medijima danas su osobito potrebne vještine medijske pismenosti. Pritom medijska pismenost podrazumijeva pristup medijima, analizu, vrednovanje i stvaranje medijskih sadržaja (Aufderheide, 1992). Za medijsko opismenjivanje djece ključno je medijsko obrazovanje. U hrvatskom se obrazovnom sustavu medijsko opismenjivanje ostvaruje kroz medijsku kulturu, jednu od sastavnica predmeta Hrvatski jezik, od prvog do osmog razreda. Iako je medijska kultura prisutna u nastavi Hrvatskoga jezika već dugi niz godina, ovo je tek prvo istraživanje o medijskoj pismenosti učenika osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na 1000 učenika osmih razreda na području grada Zagreba i pokazalo je da ti učenici posjeduju srednju razinu medijske pismenosti, pri čemu su najslabiji rezultati zabilježeni u području analiziranja i kritičkog vrednovanja te stvaranja medijskih sadržaja.

##submission.downloads##

Objavljeno

2018-08-23

Broj časopisa

Rubrika

Članci