Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo

Autor(i)

  • Lana Ciboci Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment
  • Danijel Labaš University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia

Ključne riječi:

medijska pismenost, digitalna pismenost, djeca, roditelji, strategije posredovanja

Sažetak

Današnja društva žive svijetu u kojemu mediji konstruiraju stvarnost, ali i utječu na svakoga korisnika medija. Novim digitalnim medijima i njihovim sadržajima posebno su izložena djeca, pa znanstvenici u svojim istraživanjima veliku pozornost pridaju digitalnoj medijskoj pismenosti. Pri tome vode računa o novim pojavama, izazovima i rizicima koji su povezani s antropološkim, kognitivnim i socijalnim razvojem djece i mladih. Posebnu pozornost posvećuju socijabilnosti djece i mladih i korisnika medija općenito, rizicima razvijanja raznih oblika ovisnosti o internetu i digitalne demencije. Važnu ulogu u medijskom odgoju imaju ne samo učitelji i škole, nego roditelji i obitelj. Cilj ovoga rada prikazati je i analizirati teorijske pristupe digitalnoj medijskoj pismenosti, takozvanom digitalnom roditeljstvu, te izložiti i protumačiti rezultate najnovijih istraživanja u Hrvatskoj o navikama i stavovima djeca, a posebno roditelja o njihovoj ulozi i mjestu u procesu medijskoga opismenjavanja djece i mladih, kao i njihovom zadovoljstvu programima medijske pismenosti u odgojno-obrazovnom sustavu.

##submission.downloads##

Objavljeno

2019-10-21