Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo
Ključne riječi:
medijska pismenost, digitalna pismenost, djeca, roditelji, strategije posredovanjaSažetak
Današnja društva žive svijetu u kojemu mediji konstruiraju stvarnost, ali i utječu na svakoga korisnika medija. Novim digitalnim medijima i njihovim sadržajima posebno su izložena djeca, pa znanstvenici u svojim istraživanjima veliku pozornost pridaju digitalnoj medijskoj pismenosti. Pri tome vode računa o novim pojavama, izazovima i rizicima koji su povezani s antropološkim, kognitivnim i socijalnim razvojem djece i mladih. Posebnu pozornost posvećuju socijabilnosti djece i mladih i korisnika medija općenito, rizicima razvijanja raznih oblika ovisnosti o internetu i digitalne demencije. Važnu ulogu u medijskom odgoju imaju ne samo učitelji i škole, nego roditelji i obitelj. Cilj ovoga rada prikazati je i analizirati teorijske pristupe digitalnoj medijskoj pismenosti, takozvanom digitalnom roditeljstvu, te izložiti i protumačiti rezultate najnovijih istraživanja u Hrvatskoj o navikama i stavovima djeca, a posebno roditelja o njihovoj ulozi i mjestu u procesu medijskoga opismenjavanja djece i mladih, kao i njihovom zadovoljstvu programima medijske pismenosti u odgojno-obrazovnom sustavu.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND