Generacijska perspektiva digitalne pismenosti u Gani u 21. stoljeću: već zaostali?

Autor(i)

  • Delali Adjoa Dovie University of Ghana, Accra
  • Dan-Bright S. Dzorgbo University of Ghana, Accra
  • Charles C. Mate-Kole University of Ghana, Accra
  • Helen Nana Mensah Dominion University College, Accra
  • Albert Foli Agbe Dominion University College, Accra
  • Alexander Attiogbe University of Ghana
  • Gloria Dzokoto Dominion University College, Accra

Ključne riječi:

generacije, digitalne vještine, socijalne interakcije, socijalizacija, zdravlje, digitalni uređaji

Sažetak

Rad istražuje vezu između različitih generacija i digitalne pismenosti. Za potrebe istraživanja jednostavnim slučajnim uzorkovanjem odabran je 361 ispitanik, dok je 10 ispitanika odabrano namjernim uzorkovanjem. Autori su koristili mješovite metode, uključujući i metodu ankete. Podaci su podvrgnuti bivarijatnim, korelacijskim i tematskim analizama. Rezultati pokazuju da su mlađe osobe digitalno aktivnije i digitalno vještije u usporedbi sa starijima, što ukazuje na postojanje digitalnog jaza između dvije distinktivne generacije kada je riječ o tehnološkim sposobnostima. Na to značajno utječe razdoblje kada su ispitanici rođeni, s obzirom na to da se svaka generacija susreće sa specifičnim tehnološkim inovacijama, socijalizacijskim obrascima i obrascima samoorganizirajuće socijalne interakcije. Zaključuje se da su digitalno opismenjavanje i prakticiranje digitalne pismenosti značajni za oblikovanje generacijskih interakcija, uključujući i prilagodbu na korištenje digitalnih uređaja u starijoj dobi.

##submission.downloads##

Objavljeno

2020-03-24