Generacijski obrasci konzumacije digitalnih vijesti
od tradicionalista do milenijskih minimalista
Ključne riječi:
publike, fragmentacija, informativni repertoari, generacije, politički interesSažetak
Digitalno okruženje visokog izbora (Prior, 2007; Van Aelst i sur., 2017) dovodi do fragmentirane i polarizirane konzumacije vijesti. Pojam informativnih repertoara uveden je kako bi se analizirale medijske upotrebe u krosmedijskom okruženju. Otkriveni su raznoliki informativni repertoari u različitim zemljama, ovisno o dobi i socioekonomskom statusu, koji utječu na političko znanje i participaciju (Diehl i sur., 2018; Edgerly i sur., 2018; Strömbäck i sur., 2018; Wolfsfeld i sur., 2016). Cilj ovog istraživanja jest identificirati različite informativne repertoare u Hrvatskoj i testirati učinke generacijske pripadnosti i socioekonomskog statusa na formiranje tih repertoara. Pokazalo se s vremenom da su dob i politički interes važniji prediktori sve raznolikije i polariziranije konzumacije vijesti (Bergström i sur., 2019; Strömbäck i sur., 2013). Ova studija raspravlja o međuodnosu između sociodemografskih faktora i političkog interesa u oblikovanju konzumacije vijesti među različitim generacijama. Analiza se temelji na podacima iz istraživanja Reuters Digital News Survey provedenog u Hrvatskoj 2018. godine. Analiza latentnih klasa s kovarijatima koji ih oblikuju korištena je za identifikaciju informativnih repertoara. Analiza je rezultirala identifikacijom pet informativnih repertoara: minimalisti, korisnici digitalnih medija, tradicionalisti, korisnici komercijalnih medija i eklektici.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2020 Dina Vozab
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND