Interkulturalizam u gimnazijskoj nastavi glazbe u srednjoeuropskim državama
Pregledni rad
Ključne riječi:
nastava glazbe, gimnazija, interkulturalizam, srednjoeuropske državeSažetak
Nastava glazbe je područje u kojemu se treba razvijati interkulturalna kompetencija učenika jer je glazba u svojoj biti multikulturalna umjetnost. Naime, brojni su narodi sudjelovali u povijesnom razvoju glazbe tako da se ona razvijala ispreplitanjem stvaralaštva različitih zajednica i različitih kultura. Na nastavi glazbe sluša se glazba vlastitog naroda, ali i glazba ostalih naroda. Upoznavanjem vlastite kulture razvija se svijest o vlastitom kulturnom identitetu dok se slušanjem glazbe drugih naroda upoznaje njihova kultura što pridonosi razvoju interkulturalizma. U okviru ovoga rada analizirani su programi gimnazijske nastave glazbe u srednjoeuropskim državama. Cilj je bio utvrditi u kojoj je mjeri nastava glazbe zasnovana na interkulturalizmu. Rezultati istraživanja pokazali su da su interkulturalni sadržaji u nedovoljnoj mjeri zastupljeni u nastavi glazbe, a u pojedinim slučajevima uopće ih nema. Dakle, razvijanje interkulturalne kompetencije učenika na nastavi glazbe uglavnom ostaje na deklarativnoj razini. Mišljenja smo da je napredak u kreiranju nastavnih sadržaja, s obzirom na interkulturalni odgoj u nastavi glazbe, moguć upoznavanjem izvaneuropskih glazbenih tradicija i kultura kao i glazbe manje poznatih europskih kultura.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.