Sustav vrijednosti, implicitna pedagogija i kompetencije suvremenog odgojitelja

Prethodno priopćenje

Autor(i)

  • Ksenija Romstein Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
  • Leo Staković Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku

Ključne riječi:

sustav vrijednosti, implicitna pedagogija, kompetencije, studenti, odgojitelji, kvaliteta

Sažetak

Kvalitetan pedagoški rad je temeljen na razumijevanju dječje perspektive, znanju o razvoju djece i promišljanju o vlastitom djelovanju. Kako bi se saznalo više o poželjnim karakteristikama suvremenog odgojitelja, studenti predškolskoga odgoja su kroz rad u fokus grupama identificirali moralne vrijednosti, kompetencije i sastavnice implicitne pedagogije za koje se može reći da su temelj kvalitetne pedagoške djelatnosti. Visoko na ljestvici poželjnih moralnih i karakternih osobina našle su se empatija, tolerancija, razumijevanje i strpljenje. Iznimno važnim kompetencijama studenti drže vještine suradnje s različitim ljudima, znanja o razvoju djece i primjerenim načinima zadovoljavanja dječjih potreba. Pragmatičnost dobivenih rezultata očituje se u jačanju vještina samorefleksije i autonomnog mišljenja koje se u suvremenom odgojno-obrazovnom procesu smatraju ključnim čimbenicima kvalitete.

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-07-12

Broj časopisa

Rubrika

Članci