Glazbeni odgoj i obrazovanje pripadnika romske nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj kao poticaj usvajanju hrvatskoga standardnoga jezika

Stručni rad

Autor(i)

  • Sanja Nuhanović Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
  • Emina Berbić Kolar Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku

Ključne riječi:

Romi, integracija, glazbeno obrazovanje

Sažetak

U radu se razmatra položaj i mogućnosti glazbenog obrazovanja Roma u sustavu i izvan sustava formalnoga obrazovanja u kontekstu srednje Europe specifično na primjeru istočne Hrvatske. Romi su kroz noviju povijest bili u vrlo nepovoljnom položaju sa svih gledišta. Slabo poznavanje hrvatskoga standardnoga jezika uvjetuje slabiju uspješnost u odgojnoobrazovnom procesu. Bolje poznavanje hrvatskoga jezika omogućilo bi učenicima, pripadnicima romske manjine, bolju integraciju u odgojno-obrazovni sustav i društvo u cjelini. Glazba, kao univerzalni jezik, i glazbeno obrazovanje mogli bi poslužiti kao sredstvo brže i lakše integracije. Pregledom dosadašnjih iskustava u istočnoj Hrvatskoj i razmatranjem trenutnoga stanja nameće se nekoliko rješenja ovoga problema koja su prikazana u ovom radu.

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-07-12

Broj časopisa

Rubrika

Članci