Glazbeni odgoj i obrazovanje pripadnika romske nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj kao poticaj usvajanju hrvatskoga standardnoga jezika
Stručni rad
Ključne riječi:
Romi, integracija, glazbeno obrazovanjeSažetak
U radu se razmatra položaj i mogućnosti glazbenog obrazovanja Roma u sustavu i izvan sustava formalnoga obrazovanja u kontekstu srednje Europe specifično na primjeru istočne Hrvatske. Romi su kroz noviju povijest bili u vrlo nepovoljnom položaju sa svih gledišta. Slabo poznavanje hrvatskoga standardnoga jezika uvjetuje slabiju uspješnost u odgojnoobrazovnom procesu. Bolje poznavanje hrvatskoga jezika omogućilo bi učenicima, pripadnicima romske manjine, bolju integraciju u odgojno-obrazovni sustav i društvo u cjelini. Glazba, kao univerzalni jezik, i glazbeno obrazovanje mogli bi poslužiti kao sredstvo brže i lakše integracije. Pregledom dosadašnjih iskustava u istočnoj Hrvatskoj i razmatranjem trenutnoga stanja nameće se nekoliko rješenja ovoga problema koja su prikazana u ovom radu.