Slikovnice za djecu mlađe školske dobi u svrhu ekološkog odgoja

Pregledni rad

Autor(i)

  • Valentina Majdenić Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
  • Ivka Saratlija Osnovna škola Dežanovac, Dežanovac

Ključne riječi:

slikovnica, ilustrirana knjiga, ekološki odgoj

Sažetak

Ekološki odgoj dobiva sve više na značenju ne samo zbog trošenja prirodnih izvora nego i zbog zagađivanja okoline. Cilj ekološkog odgoja nije samo znanje odnosno niz činjenica koje dijete treba naučiti o okolišu nego i izgradnja ispravnih stavova i pozitivnog odnosa prema okolišu. Za razvoj ekološke svijesti važno je baviti se i književnošću. Povezivanje književne umjetnosti i ekološkog odgoja i naobrazbe moguće je ostvariti na tri razine: na najnižoj, nešto višoj i najvišoj razini. Na najnižoj razini pojavljuju se slikovnice i ilustrirane dječje knjige koje ekološke teme obrađuju više sa spoznajnog, a manje ili gotovo nikako s poetskoga gledišta. Upravo zbog toga ih se i naziva spoznajnim tipom slikovnica odnosno ilustriranih knjiga za djecu. Cilj ovog rada opisati je slikovnice ekološke tematike, te analizirati funkcije pojedine slikovnice. Odabrano je šest slikovnica, a to su: Sunčica upoznaje činčilu, Brdo na kraju grada, Priroda priča..., Nauči poštivati prirodu uz kravicu Šaricu, Zatvori vodu! i Zraka trebam, hitno!

##submission.downloads##

Objavljeno

2019-12-19

Broj časopisa

Rubrika

Članci