Bioetika u budućnosti: ekološki odgoj od predškolske dobi. Dramsko glazbena radionica kao primjer
Pregledni rad
Ključne riječi:
oblikovanje javnog mnijenja, građanski odgoj, dramske igre, glazbene igre, dramsko-glazbena radionica, bioetikaSažetak
U današnjem društvu javno mnijenje igra veliku ulogu u donošenju različitih zakonskih mjera i regulativa, pa tako i onih vezanih za područje bioetike. Zbog toga stručnjaci imaju obavezu pravovremenog i točnog informiranja javnosti, a na pedagozima je da odgoje nove generacije kako bi postali odgovorni građani koji mogu donositi informirane odluke. U školstvu se prije par godina pokušao provesti projekt zdravstvenog odgoja, a zatim i građanskog odgoja i obrazovanja. Tim kurikulumom predviđeno je da učenik kao građanin razredne, školske i lokalne zajednice razvije ljudskopravne, političke, društvene, kulturne, gospodarske i ekološke kompetencije. Predviđen je spiralno-razvojni model uvođenja po obrazovnim ciklusima, počevši od 1. razreda osnovne škole. No, građanskim odgojem ipak se bavi i nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj koji predviđa razvoj socijalnih i građanskih kompetencija u djece rane i predškolske dobi. Problematika bioetike i okoliša još je uvijek nedovoljno transparentna u javnosti. Zbog toga je pravilan ekološki odgoj od predškolske dobi vrlo važan. Pri odgoju i obrazovanju u predškolskoj dobi bitan je pravilan pristup, a suvremena pedagogija naglašava važnost učenja kroz igru. Umjetnička područja nameću se kao idealan okvir u koji možemo smjestiti različite sadržaje. Dramsko glazbena radionica kojom će se djeci kroz igru razviti svijest o različitim problematikama predstavlja stoga idealan poligon za odgoj i obrazovanje odgovornog i informiranog građanina. Za potrebe demonstracije povodom Prvih osječkih dana bioetike organizirana je jedna takva dramsko glazbena radionica. Priča koja se koristila u radionici je iz slikovnice Aleix Cabrere i Rose M. Curto: Niko i prehrana. Njome se kroz igru i priču djeci naglasilo važnost pravilne prehrane i osvijestilo potrebu za time da znaju što zapravo jedu te odakle i na koji način dolazi hrana. Ovaj rad koristi održanu radionicu kao polaznu točku pri diskusiji o ulozi umjetničkih područja i pedagoga u stvaranju odgovornog i informiranog građanina u temama bioetike i zaštite okoliša te važnosti ranog i predškolskog odgoja u tom procesu.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2023 Pannoniana
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.