Estetika okoliša i land art

Izvorni znanstveni rad

Autor(i)

  • Jan Defrančeski Sveučilišni centar za integrativnu bioetiku, Sveučilište u Zagrebu

DOI:

https://doi.org/10.32903/p.6.1.1

Ključne riječi:

Ronald W. Hepburn, Robert Smithson, estetika, estetika okoliša, land art

Sažetak

Autor u ovom radu promišlja odnos estetike okoliša i land arta. Razmatrajući njihov povijesni razvoj, autor najprije ističe terminološki problem koji ga je potaknuo da land art shvati kao hiperonim – odnosno pojam koji značenjski obuhvaća druge umjetničke prakse (npr. »Earth art«, »Earthworks«, »Site
art«, »Arte Povera«, »Environment(al) art« i »Ecological art«). Štoviše, razmatrajući određene značajke land arta (npr. integraciju, prekid, uključenost,
implementaciju i imaginaciju), autor predlaže tezu prema kojoj land art ne predstavlja samo suvremeni umjetnički pokret nego i novu formu estetskog
doživljaja prirode. Autor se u daljnjem razvoju ove teze fokusira na dva estetska principa land arta – participaciju i entropiju – koji su u povijesti estetičke teorije bili gotovo nepostojeći, potisnuti na marginu ili u potpunosti zanemareni. Konačno, pronalaženjem čvrstih teorijskih temelja za ovu tezu u znamenitom eseju Ronalda W. Hepburna »Suvremena estetika i zanemarivanje prirodne ljepote« (1984.), kao i nekim land art projektima (npr. Robert Smithson, Spiral Jetty, 1970.), autor ističe snažnu teorijsku povezanost estetike okoliša i land arta.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-12-12

Broj časopisa

Rubrika

Članci