UNESCO i nematerijalna kulturna baština u udžbenicima prirode i društva za 4. razred osnovne škole
Izvorni znanstveni članak
DOI:
https://doi.org/10.32903/p.7.1.3Ključne riječi:
Nematerijalna kulturna baština, priroda i društvo, UNESCOSažetak
Povodom dolazeće dvadesete obljetnice donošenja UNESCO-ove Konvencije o zaštiti nematerijalne kulturne baštine važno je istaknuti ulogu nematerijalne kulturne baštine za očuvanje identiteta pojedinoga naroda. U radu je napravljena analiza udžbenika iz Prirode i društva za 4. razred osnovne škole. Cilj je rada bio analizom udžbenika utvrditi zastupljenost nematerijalne kulturne baštine koja je upisana na UNESCO-ov popis kulturnih dobara te dati smjernice za pristup ovoj temi. Pregledom udžbenika utvrđene su razlike u pristupu obrade sadržaja koji se odnose na nematerijalnu kulturnu baštinu u udžbenicima različitih autora i različitih izdavačkih kuća. Uočeno je kako različiti autori različito pristupaju temama kulturne baštine te je nematerijalna baština različito zastupljena u različitim udžbenicima. U većini je udžbenika dobra pojavnost nematerijalne kulturne baštine s UNESCO-ova popisa, ali se ona kao takva uglavnom spominje bez dodatnih objašnjenja i slikovnih prikaza. Potrebno je ovoj temi u odgoju i obrazovanju svakako pristupati na način koji će poticati učenike na aktivno djelovanje i njihovo sudjelovanje u očuvanju nematerijalne kulturne baštine koja je dijelom svakoga od njih, a udžbenik je pri tome samo jedno od sredstava u nastavnom procesu.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2023 Pannoniana
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.