Utjecaj scenske lutke na razvoj empatije kod učenika mlađe školske dobi
Pregledni rad
DOI:
https://doi.org/10.32903/p.7.1.6Ključne riječi:
empatija, empatično mišljenje, lutkarski odgoj, scenska lutka, skrbno mišljenje, dramaterapijaSažetak
U današnje vrijeme globalnih promjena i recesijskih kriza često se zanemaruje važnost “malog čovjekaˮ u kontekstu razumijevanja njegovih egzistencijalnih potreba, a u svrhu samoostvarenja. U bujici prilagodbi tim promjenama svjetskih razmjera čovjek kao da se gubi. Neoliberalni kapitalizam sa svojom
kulturom narcizma i kultom individualizma, usuđujemo se ustvrditi, stvara kulturu bezobzirnosti i ravnodušnosti u kojoj postajemo imuni na društvene
tragedije i promatrači ljudske patnje. Prožimanjem estetsko-umjetničkih i empatijskih značajki, kao bitnih sastavnica onoga što čini bit čovjeka, moguće je postići harmonijske međuljudske odnose kao preduvjete prvim koracima prema uspješnijem odrastanju i prilagođavanju pojedinca. Neizostavno je spomenuti ulogu empatije i empatičnoga i skrbnoga mišljenja, koje uz kritičko i kreativno mišljenje, čini neizostavno trojstvo kada je riječ o odgojno-obrazovnom procesu djece. Ono što čini bit same empatije, kao čina očovječenja čovjeka, i imaginativni je skok koji predstavlja prefiks za prevladavanje društvenih i političkih prepreka, ograničenja, marginaliziranja i udaljenosti koje su kočnica za uživljavanje u tuđe osjećaje. Jedan je od načina pomoći izražavanju osjećaja kod djece i scenska lutka. Kroz igru dijete spontano preuzima uloge kako bi na kreativan način izreklo svoje misli, nastojanja, želje, htijenja i osjećaje. Upravo lutkarski odgoj predstavlja važnu sastavnicu cjelokupnoga razvoja djeteta, počev od najranije dobi kada novorođenče vježba motoriku pokreta, sve do psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi odrastanja. Primjena je scenske lutke široka pa se koristi u rješavanju vršnjačkih sukoba, otkrivanju novih umjetničkih sklonosti, a pridonosi i odgoju za empatiju, međusobnom poštivanju i razvoju socijalnih vještina. Ovim će se radom nastojati prikazati važnost njezine upotrebe i utjecaja na razvoj empatije u mlađoj školskoj dobi. Nakon teorijskoga okvira, koji objašnjava važnost i ulogu scenske lutke i empatije u djetetovom životu, metodološkim pristupom u okviru akcijskoga istraživanja prikazat će se praktični dio rada koji obuhvaća radionice dramaterapije, kao prikaz utjecaja scenske lutke na razvoj empatije kod učenika nižih razreda, s naglaskom na potrebu njegovanja imaginativnoga skoka uživljavanjem. Raspravom nastojimo proširiti i preispitati postavljenu hipotezu te ponuditi odgovore primjerene problemu.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2023 Pannoniana
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.