DRUŠTVENA ODGOVORNOST KAO VAŽAN ASPEKT USPJEŠNOG POSLOVANJA
Ključne riječi:
društveno odgovorno poslovanje, suvremeno poslovanje, malo poduzeće, veliko poduzećeSažetak
Društvena odgovornost poduzeća (DOP) postaje sve važnija komponenta poslovanja
poduzeća koji nastoje zadovoljiti sve zahtjevnije etičke, ekološke, pravne, trgovačke i javne
standarde. Četiri su područja primjene društveno odgovornog poslovanja – tržište, radna
okolina, društvena zajednica i okoliš. Ovaj rad nastoji približiti sve značajniji utjecaj društva
na suvremeno poslovanje u Republici Hrvatskoj te važnost primjene društveno odgovornog
poslovanja kao efikasnog alata za stjecanje konkurentske prednosti. Primjena društveno
odgovornog poslovanja ide sporije u Hrvatskoj, a neki od razloga su: loše upravljana
tranzicija, rat koji je obilježio kraj 20. stoljeća, ekonomska kriza 2008. godine kao i nedostatak
državnih poticaja. Unatoč navedenim problemima, situacija u Hrvatskoj se poboljšava te
sve više malih i velikih poduzeća primjenjuje društveno odgovorno poslovanje. U praktičnom
dijelu prikazat će se primjena društveno odgovornog poslovanja u malom i velikom poduzeću.
Odabrana poduzeća su dio rastuće IT udruge u Gradu Osijeku zvane “Osijek Software City”.
Na ovaj način osigurava se isto okruženje (Grad Osijek) i isti sektor djelatnosti (informatička
tehnologija). Za primjer malog poduzeća odabrano je poduzeće Inchoo d.o.o., koje ima 45
zaposlenih, a za primjer velikog poduzeća odabrano je poduzeće Span d.o.o. koje broji više od
300 zaposlenih.