SAMOPOŠTOVANJE, KVALITETA ŽIVOTA I PSIHIČKI SIMPTOMI STUDENATA FAKULTETA ZDRAVSTVENIH STUDIJA SVEUČILIŠTA U MOSTARU
Ključne riječi:
samopoštovanje,, kvaliteta života,, psihički simptomi,, studenti.Sažetak
UVOD: U razdoblju studiranja studenti se suočavaju s brojnim životnim poteškoćama. To ima određeni utjecaj na njihovo
samopoštovanje, kvalitetu života i psihičke simptome.
CILJ: Utvrditi stupanj samopoštovanja, kvalitetu života i pojavnost psihičkih simptoma studenata Fakulteta zdravstvenih
studija Sveučilišta u Mostaru.
ISPITANICI I METODE: Istraživanje je obuhvatilo 150 studenata, od kojih 100 žive kao podstanari, a 50 kod roditelja.
Podaci su prikupljeni na osnovu upitnika: upitnik sociodemografskih podataka, Rosenbergova skala samopoštovanja
(RSES), upitnik kvalitete života (WHOQOL-BREF), ljestvica zadovoljstva životom te upitnik za samoprocjenu SCL-90.
REZULTATI: Među studentima koji žive kod roditelja je bilo statistički značajno manje ispitanika koji upotrebljavaju
alkoholna pića (p=0,003) i cigarete (p=0,001) u odnosu na studente koji žive kao podstanari. Postoji statistički značajna
razlika u odnosu na godinu studija (p=0,003) i prosjek ocjena (p<0,001). Studenti koji žive kod roditelja na višim godinama
studija imaju statistički značajno bolji prosjek (p<0,001). Studenti koji žive kao podstanari imaju statistički značajno
naglašenije sve psihičke simptome u odnosu na studente koji žive kod roditelja (p<0,001). Studenti koji žive kod roditelja
imaju statistički značajno manje samopoštovanje u odnosu na studente podstanare (p=0,002). Studenti koji žive kod roditelja
imaju statistički značajno veće zadovoljstvo života u odnosu na studente podstanare (p<0,001). Studenti koji žive kod
roditelja imaju statistički značajno veće razlike u kvaliteti života u odnosu na studente podstanare (p<0,001).
ZAKLJUČAK: Studenti koji žive kod roditelja imaju veću kvalitetu života, manje izražene psihičke simptome i manje samopoštovanje
u odnosu na studente koji žive kao podstanari.