ZNAČAJ KOMUNIKACIJE ZDRAVSTVENIH DJELATNIKA U PROMOCIJI CIJEPLJENJA
Ključne riječi:
cijepljenje,, roditelji,, zdravstveni djelatnici,Sažetak
UVOD: Vjerodostojno informiranje od strane educiranih zdravstvenih djelatnika i edukacija cjelokupne populacije o dobrobitima,
ali i nuspojavama cijepljenja mogla bi u pozitivnom smislu utjecati na promjenu sadašnje slike o cijepljenju u
javnosti.
CILJ: Pregledom različitih istraživanja prikazati ulogu i značaj zdravstvenog djelatnika u promociji cijepljenja.
ISPITANICI I METODE: U opisanoj metodologiju nađeno je 29 istraživanja na PubMedu, a izvršena je analiza 10 kliničkih
istraživanja. Pretraživanjem ključnih riječi na Google Znalcu pronađeno je 202 rezultata, a izvršena je analiza 2
istraživanja. Na portalu Hrčak također je izvršena ručna pretraga ključnih riječi gdje su u istraživanje uključena 2 članka.
Na osnovu kriterija isključenja i uključenja u obzir je uzeto 14 radova. Pretraga elektronskih baza podataka, kao i ručne
pretrage izvodile su se od strane dva pretraživača.
REZULTATI: Zdravstveni djelatnici se trebaju educirati o različitim modelima komunikacije s roditeljima jer će stav roditelja
o cijepljenju ovisiti o izvoru i sadržaju informacija te o načinu komunikacije. Trebaju razumjeti kako roditelji doživljavaju
različite vrste komunikacije o cijepljenju i kako to utječe na njihovu konačnu odluku o cijepljenju. Kvalitetna
informacija uvelike pomaže roditeljima pri donošenju odluke za cijepljenje.
ZAKLJUČAK: Zdravstveni djelatnik igra ključnu ulogu u pružanju kvalitetne informacije vezane za cijepljenje. Mnogi
roditelji u neznanju i nedostatku informacija iste traže na internetu i kao takve uzimaju za točne. Najčešće su te informacije
temeljene na nečijem govoru i razmišljanju te nemaju znanstvene osnove.