MIŠLJENJA STUDENATA EDUKACIJSKE REHABILITACIJE O PROCESIMA DJEČJE REHABILITACIJE POTPOMOGNUTE KONJIMA

Autor(i)

  • Irella Bogut Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek

DOI:

https://doi.org/10.32903/zs.69.1.4

Ključne riječi:

edukacijska rehabilitacija; rehabilitacija potpomognuta konjima; studenti; ter- apijski pristup

Sažetak

Rehabilitacija potpomognuta konjima poznata je od davnina te su danas poznate mnoge dobrobiti terapijskoga jahanja i suodnosa konja s osobama s posebnim potrebama. Zbog uočene važnosti uporabe životinja u terapeutske svrhe, na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku u programu Prijediplomskoga sveučilišnog studija Edukacijska rehabilitacija provodi se izborni predmet Rehabilitacija potpomognuta životinjama. Cilj je istraživanja bio ispitati mišljenja studenata o rehabilitaciji potpomognutoj konjima. Svi studenti koji su upisali spomenuti kolegij (N=33) sudjelovali su u procjenjivanju gdje su izražavali svoja mišljenja posredstvom Likertove ljestvice o slaganju ili ne slaganju s predloženim tvrdnjama. Rezultati istraživanja pokazuju da se većina studenata slaže s tim da rehabilitacija potpomognuta konjima može pomoći psihičkom razvoju djeteta, razvoju socijalnih vještina kao i razvoju motoričkih vještina djeteta. Rezultati istraživanja, također, ukazuju na to da se većina studenata slaže s tvrdnjom da je poželjno razvijati terapijski pristup s konjima, a iskustvo s vježbi voljelo bi ponoviti čak 73 % studenata u obliku volonterskoga rada. Iz dobivenih rezultata istraživanja zaključuje se da su praktično obrađene teme rehabilitacije potpomognute konjima u potpunosti ispunile svoju svrhu u kontekstu budućega zanimanja edukacijskoga rehabilitatora te da postoji mogućnost daljnjega istraživanja u području rehabilitacije potpomognute konjima.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-12-06

Broj časopisa

Rubrika

Preliminary communication