O STJECANJU KOMPETENCIJA VODITELJA UČENIČKIH ZADRUGA

Autor(i)

  • Mirjana Posavec Osnovna škola lvana Rangera Kamenica
  • Antun Petak Osnovna škola lvana Rangera Kamenica

DOI:

https://doi.org/10.32903/zs.69.2.8

Ključne riječi:

učenička zadruga; radionice; stručno osposobljavanje; terenska nastava

Sažetak

U Hrvatskoj, prije uvođenja izbornog kolegija iz učeničkog zadrugarstva na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu akademske 2006./2007. godine, nikada nije postojalo institucionalizirano školovanje i usavršavanje voditelja učeničkih zadruga i njihovih sekcija. Naime, tada ali i danas, postoji trajan raskorak između potreba i mogućnosti stjecanja kompetencija voditelja i suradnika tog metodičkog oblika poduzetničkog i građanskog odgoja i obrazovanja. Cilj je ovog rada ponuditi oblik stjecanja kompetencija putem specifičnih oglednih radionica koje su metodički svojstvene i primjerene naravi, ciljevima i edukacijskom pristupu učeničkog zadrugarstva. U Hrvatskoj su uvedene 1995. godine jer nije postojao institucionaliziran sustav osposobljavanja i usavršavanja voditeljskog i suradničkog osoblja, a samo meritorni i motivirani voditelji i suradnici s dragovoljno uključenim mladim zadrugarima i s dobrim izvorima znanja i istraživačkom (heurističkom, egzemplarnom i problemskom odnosno eksperimentalnom) podukom i nenametnutim kompetentnim mentorstvom, omogućuju prenošenje znanja i vještina za stjecanje kompetencija voditelja zadruge i/ili sekcije.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-05-09

Broj časopisa

Rubrika

Stručni rad