Percepcija simbola totalitarnih režima – vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja

Autor(i)

  • Predrag Haramija Zagrebačka škola ekonomije i managmenta, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

totalitarizam, simboli, vizualni identitet, promidžba, brendiranje

Sažetak

U radu se istražuje percepcija simbola triju totalitarnih režima, odnosno ideologija 20. stoljeća (fašizma, nacizma i komunizma) u svjetlu marketinških spoznaja o procesu brendiranja. Simboli totalitarizma bili su ponajprije oruđe snažne propagande i indoktrinacije, a razlike u dubini (i širini) nametanja totalitarnih ideologija spoznaju se iz međuodnosa stranačkih i državnih simbola. Nametanje ideologije i postupci totalitarnih režima utječu na promjenu izvornog značenja simbola koje su koristili. Simboli totalitarnih režima danas se zato uglavnom ne sagledavaju kroz izvorno značenje. Simboli fašizma i nacizma zabranjeni su ili nepoželjni u većini zemalja, a oni komunizma još se slobodno ističu u nizu zemalja. Tek su u rijetkim zemljama zabranjeni. To je zato što su zločini jednih javno osuđeni, a drugih nisu. Osuda postupaka učinjenih pod nekim simbolom utječe i na percepciju tog simbola u javnosti.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-01-15