Teologija i ideja sveučilišnog obrazovanja

Autor(i)

  • Šimo Šokčević Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Đakovo, Hrvatska

Ključne riječi:

obrazovanje, sveučilište, John Henry Newman, teologija, »krug znanja«

Sažetak

Članak reflektira krizu suvremenoga obrazovanja, te pokušava ponuditi smjernice za njezino prevladavanje. U prvom dijelu analizira se bit obrazovanja gdje zapažamo da se u kontekstu suvremenih tendencija ne može govoriti o obrazovanju, nego o poluobrazovanju. Poluobrazovanje je partikularno u svojem pristupu, bez cjeline teorijskog i praktičnog znanja koja čini bit obrazovanja. Nasuprot tomu, o važnosti pristupa cjelini govorio je John Henry Newman, čija je vizija obrazovanja središnja tema ovoga rada. U sklopu njegove ideje obrazovanja ključnu ulogu ima teologija kao »forma slobodnoga znanja«, kojoj posvećujemo drugi dio ovoga članka. U tom dijelu istražujemo uzroke marginalizacije teologije na sveučilištu te zaključujemo kako upravo u diskreditiranju teologije treba tražiti uzroke suvremene krize obrazovanja.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-01-26