Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka

Autor(i)

  • Marjan Ninčević Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
  • Dunja Jurić Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

pedagoške kompetencije, vjeronauk, kompetencija kreativnosti, socijalna kompetencija

Sažetak

Kompetencija se u kontekstu uloge nastavnika određuje kao profesionalna mjerodavnost visoke stručne razine; kvalitetna pedagoška izobraženost i osposobljenost koje su stečene pedagoškom izobrazbom i stalnim pedagoškim usavršavanjem. Posebno značenje pri izgradnji podržavajućeg odnosa s učenicima i profiliranju uspješnog nastavnika imaju kompetencija kreativnosti i socijalna kompetencija, kao izvori motivacije, pretpostavke razvoja kreativnosti učenika i konstruktivne komunikacije između nastavnika i učenika. Posebno se to odnosi na nastavu vjeronauka, predmeta koji promiče cjelovit odgoj i obrazovanje učenika te ističe osobne, društvene, vjerničke i općeljudske vrednote. Stoga je cilj ovoga rada bio utvrditi razinu samoprocjene socijalne kompetencije i kompetencije kreativnosti srednjoškolskih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su 304 vjeroučitelja procijenila svoje kompetencije ispunjavanjem upitnika Pedagoško–kompetencijski profil vjeroučitelja. Utvrđena je značajna razlika u procjeni važnosti socijalne kompetencije između muškaraca i žena, pri čemu žene navedenu kompetenciju procjenjuju važnijom u odnosu na muškarce. Nije pronađena razlika u procjeni važnosti kompetencije kreativnosti s obzirom na spol, kao ni razlika u procjenama kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije s obzirom na vrstu škole, trajanje staža i status sudionika. Dobiveni su rezultati promatrani u svjetlu suvremenih istraživanja pedagoških kompetencija, čimbenika koji ih određuju i implikacija koje ostvaruju.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-01-26