Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka
Ključne riječi:
pedagoške kompetencije, vjeronauk, kompetencija kreativnosti, socijalna kompetencijaSažetak
Kompetencija se u kontekstu uloge nastavnika određuje kao profesionalna mjerodavnost visoke stručne razine; kvalitetna pedagoška izobraženost i osposobljenost koje su stečene pedagoškom izobrazbom i stalnim pedagoškim usavršavanjem. Posebno značenje pri izgradnji podržavajućeg odnosa s učenicima i profiliranju uspješnog nastavnika imaju kompetencija kreativnosti i socijalna kompetencija, kao izvori motivacije, pretpostavke razvoja kreativnosti učenika i konstruktivne komunikacije između nastavnika i učenika. Posebno se to odnosi na nastavu vjeronauka, predmeta koji promiče cjelovit odgoj i obrazovanje učenika te ističe osobne, društvene, vjerničke i općeljudske vrednote. Stoga je cilj ovoga rada bio utvrditi razinu samoprocjene socijalne kompetencije i kompetencije kreativnosti srednjoškolskih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su 304 vjeroučitelja procijenila svoje kompetencije ispunjavanjem upitnika Pedagoško–kompetencijski profil vjeroučitelja. Utvrđena je značajna razlika u procjeni važnosti socijalne kompetencije između muškaraca i žena, pri čemu žene navedenu kompetenciju procjenjuju važnijom u odnosu na muškarce. Nije pronađena razlika u procjeni važnosti kompetencije kreativnosti s obzirom na spol, kao ni razlika u procjenama kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije s obzirom na vrstu škole, trajanje staža i status sudionika. Dobiveni su rezultati promatrani u svjetlu suvremenih istraživanja pedagoških kompetencija, čimbenika koji ih određuju i implikacija koje ostvaruju.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Jednom prihvaćeni članak obvezuje autora da ga ne smije objaviti drugdje bez dozvole uredništva, a i tada samo uz bilješku da je objavljen prvi put u Obnovljenom životu. Uredništvo će obavijestiti autora o prihvaćanju ili neprihvaćanju članka za objavljivanje.
Članci objavljeni u časopisu se, uz prikladno navođenje izvora, smiju besplatno koristiti u obrazovne i druge nekomercijalne svrhe.