Politička komunikacija putem interneta — funkcionalna i moralna dimenzija

Autor(i)

  • Predrag Haramija Zagrebačka škola ekonomije i managementa i Sveučilište u Zagrebu – Fakultet filozofije i religijskih znanosti, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

politička komunikacija, izborna kampanja, internet, društvene mreže, etika, moral

Sažetak

U radu se istražuje koliko se i kako u izbornim kampanjama internet rabi u svijetu i u Hrvatskoj, u kojoj mjeri utječe na informiranje birača i kako bi ga trebalo učinkovito rabiti. Prosuđuje se i kako moralno ispravno rabiti internet u političkoj komunikaciji. Internet odlikuje mogućnost dvosmjerne komunikacije i preduvjet je dobre političke komunikacije uporaba interneta kao sredstva kojim se zajednički, kroz dijalog s drugima, kreiraju najbolja politička rješenja. Uz proučavanje dosadašnjih radova na temu, provedeno je i istraživanje kojim je ispitana važnost interneta kao sredstva informiranja birača u gradu Zagrebu. Potvrđene su spoznaje da stranke i kandidati najčešće rabe internet kao sredstvo oglašavanja (jednosmjerne komunikacije). Nasuprot tomu, internet je učinkovit ako se njegov potencijal iskoristi za dvosmjernu komunikaciju. Rabe li stranke internet na taj način, ostvarit će bolju stranačku mobilizaciju, a i pridonijeti većoj izbornoj participaciji. I moralna prosudba političke komunikacije putem interneta pokazuje da treba težiti dvosmjernoj komunikaciji političara s građanima. Naravno, ta se komunikacija mora odvijati na način ravnopravnoga, iskrenoga i odgovornoga dijaloga koji se, poštujući dostojanstvo ljudske osobe, vodi s ciljem općega dobra.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-02-01

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad