Slika žene u »starom feminizmu« i u novom feminizmu Ivana Pavla II. i Benedikta XVI.

Autor(i)

  • Marijo Volarević Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Ključne riječi:

stari feminizam, novi feminizam, postfeminizam, postmoderna, rodna teorija, rod/spol, narav/kultura, genij žene, slika žene

Sažetak

U članku se autor bavi fenomenom feminizma i slikom žene kakvu feminizam prikazuje kroz svoje povijesne faze. U prvome dijelu, polazeći od povijesti feminizma, autor prati mijenjanje slike žene u svakoj od pojedinih faza. Posebno se osvrće na problematiku tumačenja naravi i kulture, roda i spola, u drugome i trećem valu feminizma u kojima je pod utjecajima postmoderne i rodne teorije došlo do dekonstrukcije naravne slike žene. Naime, dok s jedne strane postmoderni feminizam (postfeminizam) dovodi u pitanje postojanja kategorije žene kao takve ističući da ne postoji žena (ut sic) nego postoji kategorija ženā (bjelkinje, crnkinje, lezbijke, heteroseksualne itd.), s druge strane, rodna teorija kategoriju žene smatra proizvodom kulture. U drugome dijelu rada, autor prema novijoj katoličkoj biblijsko–teološkoj antropologiji Ivana Pavla II. i Benedikta XVI. tumači naravnu sliku žene. Na kraju, imajući u vidu sliku žene prema »staromu feminizmu «, kao i utjecaj rodne teorije na naravnu sliku žene, autor u novome feminizmu vidi mogući put ne samo u očuvanju naravne slike žene, nego i mogućnost stvaranja drugačije kulture, kulture u kojoj žena ne bi bila diskriminirana.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-02-06