Perspektive promidžbe u XXI. stoljeću

Autor(i)

  • Predrag Haramija Zagrebačka škola ekonomije i managmenta, Zagreb, Hrvatska
  • Đuro Njavro Zagrebačka škola ekonomije i managmenta, Zagreb, Hrvatska
  • Jagoda Poropat Darrer Zagrebačka škola ekonomije i managmenta, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

promidžba, razvoj komunikacije, trendovi promidžbe, mreža, mobitel, etika

Sažetak

Otkriće i primjena novih postupaka u promidžbi ovisna je o dvjema vrstama silnica; s jedne strane, o novim tehničkim ili tehnološkim otkrićima glede sredstava komunikacije, a s druge strane o novim situacijama odnosno okolnostima u gospodarskome i društvenom okružju. U radu se prikazuje dosadašnji razvoj i istražuju moguće dominantne tendencije promidžbe u XXI. stoljeću. Početak XXI. stoljeća obilježava zasićenost potrošača mnoštvom promidžbenih poruka i sve veće nepovjerenje u njih, sve veća učestalost međuljudske komunikacije putem elektroničkih i interaktivnih sredstava osobne komunikacije poput mreže i mobitela, sve veći utjecaj korporacija i sve veći zahtjevi javnosti za etičnošću korporacija te dominacija snažnih robnih marki ili »brendova« na tržištu. Zbog toga, u promidžbenim strategijama korporacija dolazi do odmaka od »klasičnoga« oglašavanja k onomu prikrivenom, ponovnoga otkrića važnosti usmene predaje (no, ovaj put putem mobitela i mreže), učestalijega oglašavanja i uporaba odnosa s javnošću za izgradnju etičkoga ili društveno odgovornog »imagea«.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-02-16